FANDOM

Lakeofshiningwaters

Jezioro Lśniących Wód

Jezioro Lśniących Wód jest to długi zbiornik wodny w pobliżu farmy państwa Barry w Avonlea. Właściwie jest to Staw pana Barry'ego.

Umiejscowienie

Znajduje się pomiędzy farmą Blythe'ów a Sosnowym Wzgórzem, które mieści się na zachodnim brzegu stawu. Przedzielony jest mostkiem, przez który prowadzi droga z miasteczka w stronę Newbridge.

Historia

Mała Ania Shirley nadała mu nazwę Jeziora Lśniących Wód, gdy tylko je zobaczyła. Jechała wówczas z Mateuszem Cuthbertem ze stacji, gdzie pani Spencer ją zostawiła. Dziewczynka widząc lśniącą wodę, nie mogła zrozumieć, dlaczego tak piękne miejsce ma pospolitą nazwę i postanowiła wymyślić własną.

To na tym Jeziorze Ania z Dianą, Ruby i Janką odgrywały scenę z Lady of Shalott. Do tego wykorzystały starą łódź pana Barry'ego. Dziewczynki nalegały, by to Ania zagrała rolę Elaine. Młoda marzycielka nie chciała się z początku zgodzić, mówiąc, że Elaine nie miała rudych włosów, a złociste. Ubłagana jednak przez koleżanki, położyła się w łódce. Leżała w niej i dryfowała na drugi brzeg jeziora, gdzie czekały na nią pozostałe dziewczyny. Kiedy łódka zaczęła nabierać wody, przerażona Ania uchwyciła się filaru mostu, ale nie była w stanie się wdrapać na most. Chwilę później zauważył ją Gilbert i podpłynął do niej swoją łodzią. Dziewczynka musiała przełknąć dumę i przyjąć od niego pomoc. Kiedy dopłynęli do brzegu, chłopiec poprosił ją o wybaczenie. Ania zawahała się chwilę, ale nie chciała przebaczyć Gilbertowi dawnych waśni. Później tego żałowała, bo zdała sobie sprawę, że już wtedy mu wszystko wytłumaczyła.

Występowanie