FANDOM

Ruby Gillis
Ruby1
Data urodzenia 1865
Data śmierci sierpień 1884
Płeć Kobieta
Kolor włosów Blond
Kolor oczu niebieskie

Ruby Gillis – przyjaciółka Ani Shirley z czasów szkoły w Avonlea. Była jej rówieśniczką. Miała siostrę Susan i inne młodsze rodzeństwo. Nie znane są imiona jej rodziców.

Wygląd Edytuj

Zwracała uwagę wszystkich swoją wyjątkowo żywiołową naturą i niezwykłą urodą – już w latach dziecięcych uchodziła za najładniejszą dziewczynę w okolicy. Cechowały ją błękitne oczy, złociste włosy, biała cera i zgrabna figura.

Biografia Edytuj

Ruby nie interesowała się nauką. Jako mała dziewczynka zapowiadała, że w wieku 15 lat będzie się starała zdobyć narzeczonego. Jako nastolatka i dorosła kobieta miała wielu adoratorów, jednakże na żadnego nie potrafiła się zdecydować i nie związała się z nikim na stałe.

Już od czasów szkolnych przyjaźniła się z Anią, Dianą i Janką. Pisała w klubie powieściowym, chociaż – zdaniem Ani – niezbyt dobrze. Skończyła seminarium nauczycielskie razem z innymi uczniami ze szkoły w Avonlea i podjęła pracę nauczycielki w Białych Piaskach.

W wieku 18 lat zachorowała na suchoty, z czasem jej skóra stała się coraz bledsza, a pod oczami występowały sińce. Z powodu choroby porzuciła pracę nauczycielki. Mimo to nie utraciła pogody ducha i udawała, że nic się jej nie dzieje. Wciąż flirtowała z chłopcami. Całe Avonlea wiedziało, że Ruby umiera, choć jej rodzina udawała, że tak nie jest. Gdy Ania była na wakacjach między pierwszym a drugim rokiem studiów, Ruby odnowiła z nią przyjaźń. Pewnego wieczoru zwierzyła jej się, że obawia się śmierci oraz uważa, że jest na nią za młoda – przecież nie zdążyła nawet wyjść za mąż. Następnego dnia Ruby umarła, pozostawiając zszokowaną Anię. Była to jej pierwsza rówieśniczka, która odeszła.

Występowanie Edytuj